Ain't no mountain high enough

Brr, jag glömde fönstret öppet när jag somnade igår. Det var inte lätt att sticka ut lilltån från det underbara varma täcket! Men jag lyckades trots allt ta mig upp tidigt och har hunnit med en massa. Det är något speciellt med att gå upp de här tidiga timmarna när det är fullt av folk ute. Och det spär verkligen på höstkänslan av att se dimman täcka det mesta på morgonpromenaden. Myspys.
 
Dagarna springer på. Jag söker jobb, jobbar lite extra och är annars allmänt fixig och social. Har ännu inte fått napp på arbete, men tycker ändå att de flesta har svarat och dessutom svarat på ett trevligt sätt. Istället för en eller två rader med "vi behöver ingen just nu", så har många svarat med flera stycken om vad de tyckte om mitt mail eller till exempel andra möjligheter jag skulle kunna prova.
Nästa steg på punktlistan är väl att dra mig till Arbetsförmedlingen. Det tar konstigt nog emot, jag har inte direkt hört så bra saker och har därmed inget stort förtroende för dem. Men här gäller det att kasta ut trådar och linor till alla ställen jag kan, så det borde vara en självklarhet. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0