Omotiverad

Nästa vecka ska min vetenskaplig artikel vara helt klar, nästa vecka är sista dagen i skolan, nästa vecka tar vi examen. Det är alltså hög tid att vara motiverad och skriva för full gas. Men det går trögt, jag är dessutom väldigt kritisk till mitt egna skrivande, vilket gör att dokumentet fortsätter eka vitt, halvtomt och ofärdigt.
 
Jag trodde att helgen skulle ge mig välförtjänt energi, men jag längtar bara tillbaka. Ett byte av stad, en park, jordgubbar, vin och några underbara vänner. Visst, vi satt i det gröna medan himlen brakade samman och dundret ekade över trädtopparna, men vi missade i alla fall det värsta regnet. Sen swischade jag om till partyoutfit på en toalett på något café, och för första gången nånsin kom vi in på Harrys. Lycka på tredje försöket i den staden! Vi var dock en aning fnittriga när vi tog oss in genom den tomma entren, satte oss vid ett bord och försökte beställa mat utan att avslöja oss för mycket. Dagen och kvällen var helt underbar! Vi åkte hem under natten, jag fick lyxen att breda ut mig i hela baksätet (nacken var inte så glad för det). Kom hem runt 04, borstade gadden och försvann sen under täcket med klänning och smink på. Ni kan tänka er hur vacker jag var när jag vaknade upp inför en hel dag med familjen.
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0