Run fast, december do

Det är en klyscha att säga men, december har verkligen gått sjukt fort. Idag blev jag precis klar med julklapparna, är nog rekord i senaste datumet. Nu är det bara att slå in dem, göra julgodis, julstäda lägenheten, göra köttbullar till köttbullstävlingen, rensa reklamberget, slänga blommor, köpa blommor, bla bla bla och allmänt förbereda för en lång och mysig julledighet. Som om det inte vore nog är jag dessutom förkyld igen och energin höjs i stort sett bara tack vare kaffekoppen. Men det är en stor skillnad från förra året, jag är trots allt ledig ett tag nu. Jag minns förra årets december där varje ledig minut spenderades framför datorn med kandidatuppsatsen. Och då menar jag verkligen vareviga minut. Datorn sov med mig i sängen och den enda lediga dagen var julafton. Så jag är tacksam för att den delen är över (med toppbetyg dessutom!) och ska komma ihåg det de kommande dagarna när tiden inte verkar räcka till. Som ordspråket går: julen handlar egentligen om att göra så lite som möjligtså länge som möjligt. Och ska jag prioritera, väljer jag vänner och familj framför städning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0