Home sweet home

Mina föräldrar vet oftast inte vad jag sysslar med, vilket känns väldigt sunt när man har kommit förbi tioårsåldern! Men, om de frågar när jag har planer så brukar jag, för det mesta, inte ljuga. Därför har de ändå en viss koll på vilka jag umgås med. Detta har jag dock en tendens att glömma bort, vad jag har sagt eller inte säger till dem. Då är det alltid lika överraskande läskigt när någon av dem frågar exempelvis "Vad gör tvillingarna i Stockholm nuförtiden?" "Har Albin flyttat från Falun nu?" "Hejade ni på Natalie när ni var i Örebro, hon bor väl där?" "Bor Sanna kvar i Falun?" Ungefär så kan det låta och det är onekligen så att de kan vara en aning läskiga ibland. Är ditt namn inte med så oroa dig inte, alla mina kompisar har dykt upp minst en gång under samtal med päronen någongång, kanske speciellt de som bytt stad. Vanligast är frågan "Vad gör XXX nuförtiden?" Verkar som det är mamma som har bäst minne, då hon kan komma och fråga om personer flera år senare. Jag är hur som helst glad över att jag har så många vänner att samtalen kan varieras och inte bli slentrianmässiga. Haha!
 
Jag är även glad att jag inte tagit upp och pratat om någon kille som jag dejtat, jag skulle få höra det i all evighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0