Godhet syns inte alltid

Det har varit mycket på gång den senaste tiden. När resten av familjen drar sig tillbaka till sina arbeten har jag blivit lite mer aktiv i mitt jobbsökande. Men trots jobberbjudanden från gubbar i trappen har jag än så länge inte lyckats. Dock har jag som tur är datauppdraget, som inte så konstigt tar upp en hel del tid nu när jag är inne i etapp två.
 
Sedan har jag även börjat sälja av kurslitteratur, jag har sålt sex böcker hittillls. Men vissa människor på Blocket är verkligen irriterande, de får mig att tvivla på mänskligheten. Det är inte bra att spendera alltför mycket tid där, då synen på mänsklighetens godhet kan raseras. Jag kanske är helt naiv nu, men jag tror annars att det finns något gott i alla människor, eller i vissa fall vill jag i alla fall tro det. Som den bråkiga killen i grundskolan som alla vi mindre barnen var livrädda för, han plockade upp min nalle när jag ramlade från cykeln och höll i mig när jag tog mig upp på cykeln igen. Var inte det godhet så säg? Om alla rykten om hans eskapade var sant så var det i alla fall en liten händelse av karma att falla tillbaka på. Han förtjänade hur som helst inte det som sedan hände honom. Jag kommer alltid komma ihåg honom som den stora killen som närmade sig när jag låg där på asfalten med skrapade knän, livrädd när jag insåg vem det var. Och han visade att människor alltid kan förvåna en. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0