Att skönja nyanserna

Då har vi trampat in i oktober. Hösten är verkligen här för att stanna nu, enligt Rusta är snart juletider här med. Men så roligt ska vi nog inte ha det än. Nog för att tiden går fort, helgen bara flög förbi. Kanske för att tentan blev inlämnad och resten av tiden spenderades med frihetskänsla. Det är himmelskt att arbeta på något väldigt krävande och drygt och sen plötsligt vara klar. Jag inväntar nu resultatet och, som alla andra säger, kompletteringen. Livet kanske är som det där gamla talesättet: "Varför slår du dig själv med en hammare? För att det är så skönt när jag slutar". Tänk om. På tal om hammare så råkade jag banka bakhuvudet i min sten(hårda)vägg imorse. Hoppsan, hoppsan... Snacka om ett bryskt uppvaknande. Och varför inte passa på att ha lite huvudvärk en någorlunda ledig dag när man ändå har det när man pluggar ihjäl sig annars.      
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0