It´s here!

Den läskiga C-uppsatskursen har alltså kommit. Nu gäller det att leta, hitta och producera användbar text. Det är i den här tiden man träffar på kurskamrater i nästan varje vrå av bibliotekets alla dammiga hörn. Vi blir som små dammråttor som sitter stilla hela dagarna med fejan nedgrävd i gammal litteratur. Jag lånade en bok på bibblan som bibliotekarien faktiskt fick lov att gå ner i källaren för att hitta. Det tog nästan en kvart innan hon kom tillbaka lite gråare i håret. Även om vi nu bara är i början och panik ligger lättåtkomligt under ytan, så är det något som känns bra med den här kursen. Det är trots allt en process, en process för att finna, skapa, producera och analysera fram ett konkret resultat. Det vi började med i måndags ska resultera i en produkt vi kan hålla i handen. Visst det är en lång resa, med sina gupp, genvägar och senvägar, men alla resor gör en mognare och mer erfaren. Och alla resor visar en ny del av världen.
 
Det här är en av de smartaste tjejerna jag känner, min vän Petra. Hon och jag kommer vara som ler och långhalm under de närmaste tio veckorna. Vilket ska bli väldigt trevligt! Jag tror vi ligger lite på samma våglängd, Perra och jag, och vi har hittills kompletterat varandra bra. Så nu kööör vi!  
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: elisen

Det kommer gå jättebra!:) lycka till!:)

2013-11-06 @ 16:40:45
URL: http://alltombockerochfilm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0