I väntans tider

Helgen sprang förbi väldigt snabbt. Det blev lite projekt, fest och familjedag. Bäst av allt var att Andrea blev väldigt överraskad av sin fest! Vi stod på huk i köket med ballonger i famnen och skrämde henne från vettet när hon väl dök upp.
Maten i helgen bestod av tacos och thaimat, favvo! Det blev tacos med hela familjen, första gången jag var hem sen jag flyttade. Och jag har kommit på att den allra bästa stunden med min familj är den då alla är tillsammans, vi driver varandra till vansinne, på ett kul sätt! Varje träff slutar med skrattanfall och rethumor. Dessutom känner jag verkligen hur relationen till päronen har förändrats sen jag flyttade. Ret-ämnet just nu är att jag är lat och mest käkat gröt de senaste dagarna. Vilket har gjort att de hotar med att ge mig en t-shirt, med texten "Havregrynsgröt gjorde denna kropp". Trevliga prickar.
 
Igår blev seminariet inställt, alltid lika kul att få reda på det när man sitter på bussen. Men det betydde lite shopping istället! Sen blev det storstädning då Vella, Patricia, Elisa och Elin kom på besök. Vääldigt trevligt att ha er här! Idag är det återigen en mulen dag, vilket inte gör så mycket då det enda jag har planerat är att vänta på att hemtentan ska läggas ut.. Sen ska det städas igen, för imorgon dyker hela familjeklanen upp här igen! Med mer tårta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0