När man vaknar av regnsmatter mot fönstret i januari

Då tänker man att man bara vill vända sig om sova bort hela dagen. Men idag var en rolig dag, för idag blev jag ompysslad hos frisören! Det var alltför längesen nu. Tänkte jag skulle passa på att dela med mig av några hårtips jag hört genom åren.
 
# Gör en hårinpackning eller hårmask ungefär var trejde gång du tvättar håret. Frisörerna brukar säga en till två gånger i veckan, men jag har då aldrig tillräckligt med tid eller minne till det.
 
# Har du inte tillgång till en hårinpackning eller hårmask, tvätta håret med ditt schampo två gånger. Alltså blöt ner håret, lägg i schampo, tvätta ur och lägg i schampo en till gång. Detta gör håret mjukt och schampots egenskaper (ge volym, reparera, ge vård, ge glans m.m) arbetar bättre andra omgången. Avsluta med balsam och låt det gärna sitta i 5-10 minuter, återigen, om du har tid.
 
# En annan sak jag tycker om är att alltid avsluta hårtvätten med att skölja igenom med kallt vatten. Jag har hört att det ska ge glans men gör det mest bara för att de blir lättare att kamma ut och känns uppfriskande både för huvud, hår och hårbotten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0