Back to back

När jag var ute kom jag på något väldigt fyndigt att skriva, men som vanligt, nu när jag placerat rumpan framför datorn är alla tankar som bortblåsta. Jag får nöja mig med att berätta om mitt nyår, som var riktigt kul. Det började med trerätters hemma med familjen, diskberget blev högre än mount everest! Det serverades tillslut mini-västerbottensostpajer, fläskfilé i god sås (den heter faktiskt god sås, och är underbar) med hasselbackspotatis och till efterrätt triple choclate med hallon (chokladmousse, hallonmos, chokladsås, behöver jag säga mer?)
 
Okej nog med mat-skryt innan jag blir hungrig igen. Kvällen spenderades på S3 (Emmmas place) med många roliga vänner och bekanta. Jag, som fortfarande har eget alkoholförbud p.ga antibiotikan, hade ändå köpt mig en liten liten champagne (vet inte ens om pytte kan kallas för champagne). Vid tolvslaget korkades den upp och jag hann ta 3-4 klunkar innan en viss person slog platsmuggen ur händerna på mig! Jupp det var gott ett litet tag i alla fall ;) Skulle tro att ingen på festen kom därifrån helt torra p.ga just den personen, han var lite opopulär ett tag^^ Men trots allt var det en riktigt fin dag och kväll med massa roliga personer. Uppigande. När jag kom hem året efter tog jag ner min lilla mini-julgran och julsaker istället för att sova.
 
Dagarna på det nya året har varit väldans milda och gråa. Jag hann precis med en tur på grillorna innan is blev till slask. Igår blev det därför biomys med syrran istället, vi tog oss för att se Hobbit, en mycket rolig och bra film!
Idag har jag försökt och försökt återgå till min pluggskalle. Uppgiften till slutseminariumet ska in i nästa vecka, men jag kan i alla fall nöja mig med att jag har föreberett hjärnan lite lätt. Man ska ju aldrig köra utan uppvärmning ;-)
 
Dags att avsluta novellen och gå tillbaka till min sköna vän i sängen. Min bästa vän dessa dagar, är min filt med ärmar, den är som en varm och gosig teddykram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0