Frihet!

Okammat hår, tjocktröja, filt och värmedyna - ja måndag och hemtenta vecka! Tyvärr också en halvtaskig dag då jag fryser och svettas om vartannat. Ofokuserad är annars ordet för dagen. Jag flyttar runt som om jag satt på brännhet kol, och har inte riktigt hittat den bästa pluggplatsen. Kanske sängen blir det nästa alternativet? Efter de två stora koppar kaffe jag halsat i mig så är nog inte risken för att somna särskild stor.
 
Jag är en mästare på att skjuta upp saker. Försöker koncentrera mig på hemtentan, men stirrar mest på diskberget, smulorna på golvet, de ofärdiga, oskruvade möblerna på golvet och det halvtomma kylskåpet. Dessutom skriker grannens unge och brevbäraren skrämde mig halvt från vettet när han lämnade posten i hålet i dörren. Inte vant mig vid det än! Postlåda is the shit! Fast i och för sig behöver jag nu inte ens tvingas utanför dörren ...
 
Jag kanske tar friheten för långt, som blivit en sluskpelle, men friheten är helhärlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0