Rötter och choklad

Rötter kan vara stora eller små, starka eller svaga. Som på jobbet där en hel dag kan vändas uppåt när man lyckas dra upp en envis maskrosrot och vinna kriget. Men rötter kan också vara svåra, sådana där som man ogärna drar upp. För hur kan man vilja dra upp en rot där man lämnar en del av sig själv? Men livet består av att rycka upp och gräva ner rötter. Att rota sig.

Imorgon ska jag dra upp några fler rötter, men imorgon är även sista dagen på sommarjobbet. Vilket känns väldigt skumt. Första veckan trodde jag aldrig jag skulle säga det, men det kommer faktiskt bli tomt utan Norra-gänget! Idag sa jag hejdå till den första, Elisa, vi avslutade med att vi kommer ses igen, och det är klart vi kommer att göra! Nu ska jag börja baka gogrejer till fikan imorgon. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0