I don´t know why you say goodbye, I say hello

Mina tre första semesterdagar försvann i ett jiho, men det blir lätt så när man har roligt. Jag lekte turist i Stockholm de två första dagarna. Jag åkte Skyview utanpå Globen, åkte båtturer till Djurgården, åt picknick på Waldermasudde, shoppade, fikade och knatade runt på slottet för första gången. Därefter blev det ett återbesök på jobbet. Hasse hade fyllt år och bjöd på fika och eftersom han väntade med fikat tills jag hade en ledig dag, så var det en självklarhet att dyka upp.
Det finns några underbara personer där, sådana där som man önskar man kunde ha runt sig alltid, hela tiden. Jag har alltid haft lätt för att tycka om människor, och lita på dem, alltför lätt enligt vissa. Men varför inte. Det kommer och går så många människor i livet, så vad ska man annars göra. Ibland önskar jag dock att man kunde stoppa tiden och bara vara. Så som det kändes på Waldermasudde när vi satt på en bänk vid havet och såg på solnedgången. Sen seglade Amorella förbi och det blev full fart!
 
Årets vandring till Rösåsens utsiktstorn avklarad.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0