Traditioner är till för att behållas right?

Det är mest därför som jag nu sitter iskall under filten med raggsockor och tjockaste tröjan, efter en promenad och utevistelse i spöregn och vad som kändes som minusgrader! Förvånade nog satt alla fingrar kvar när jag kommit hem, och eftersom dörren var öppen så slapp jag prova fingerfärdigheten! 

På stan köpte jag examenspresent till stora syster. Därefter hälsade jag och Mallou på Doris i djuraffären. Hoppade sen av vid gammelgården för traditionen skull^^ Höjden av bottenhet kändes vid första steget in på området. Svenne Rubins spelade "Långa bollar".. Snacka om att känna sig som en pensionär på mellanstadiedisco! Fel tid, fel plats.

Men vi fick i alla fall med oss en varsin turkos ballong, en päron/äppelfestis och en varsin kanelbulle. Och vi blev galda tjejer ;)  Glada tjejer som alla i de förbikörande, varma bilarna stirrade på och skrattade gott åt på vår väg, hem med ballonger som slog oss i skallen. Väl hemma blev det att smaska på langos och dricka varm choklad. Nu ska jag tänka om tre gånger innan jag går utanför dörren idag igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0