Hemskheter

Djungeltrumman går varm gällande den tragiska tågolyckan förra onsdagen. Tidningarna har redan berättat ålder och skola, och jag hamnade i en diskussion idag där fler detaljer diskuterades. Sanna eller ej kan man väl aldrig vara säker över, så som den här stan skvallrar.
Detta handlade dock mer om efteråt och kroppens tillstånd, och även vilka som såg händelsen. Är det sant att ett gäng barn blev vittnen hoppas jag att de var för små för att förstå vad de såg. Mycket har hänt i det området, ändå är det en olycka som man mest reagerar över. Knäppt egentligen. Men jag har åkt eller gått över samma övergång tusentals gånger i mitt liv. Och det här var ingen som (vad vi vet) tog livet av sig eller lekte vid spåret, bara en kille som cyklade till skolan.

En olycka händer så lätt. Var rädd om er därute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0