Sommaren vandrar vidare

Sommarlovet fortsätter dundra på, även om solen lyser med sin frånvaro. Jag har fikat med tjejerna och blivit överröst med gratis mackor vid stängningsdags, student som man är var det bara att tacka och bocka ;) Jag har träffat mammas kusiner och då samtidigt sprungit in i en gammal klasskompis. Han måste verkligen trott att jag inte kommit nån vart med en förälder på var sin sida om armen. Suck. Har jag det? Jag har i alla fall efter många om och men börjat plugga :)
 
Nu har jag dessutom hunnit med mitt första dopp! En sväng till Solvarbo och ett dopp i det blå. Eller kanske snarare det grå eftersom den blåa himlen lyste med sin frånvaro.. En skutt ner i sjön blev det trots allt, ett kallt sådant, utan sol men värme i luften. Och otroligt nog, på grund av den obefintliga solen, lyckades jag faktiskt bränna mig i ansiktet (?) Ingenting är omöjligt!
 
Jag är prickig och fläckig av vit och svart färg, vi har målarstuga här hemma! Jag har inte kollat mig i spegeln på flera dagar och håller på med den femte deckaren för sommaren! Huslig har jag även varit i veckan, förutom att tvätta och stryka och sånt har jag även bakat två pajer, en chokladtårta och flera småkakor.
 
Ja, det har hänt så mycket mer småsaker som jag inte kommer ihåg just nu.(Att jag återigen losat mot stora syster i minigolfen, har jag inte glömt bara förträngt) Imorgon börjar Blges nästa fest, Dalecarlia. Man får väl hoppas att de slipper halvdrunkna som de gjorde förra året. Skiner solen någon dag kanske det blir en sväng dit för att se brasiliens matcher eller de alltid så roliga småknattarna! Alla efter bollen är faktiskt en helt rättvis taktik^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0