Rädda panda projekt!

Kikar på en dokumentär om jättepandor på SVT2! Älskar pandor, de måste vara världens sötaste djur! Började redan när jag var typ fem år och fick välja en jättepanda som mjukisdjur!
Söta stora fluffiga björnar! De är ju fridlysta för att jägare har dödat de flesta, men också för att de inte föder ungar så ofta. De är "kräsna i sitt val av partner" och om de föder tvillingar lämnar de ofta den ena för att dö. Vilket gör att vetrinärerna måste lurar mammorna genom att byta ut deras ena tvilling mot den andra hela dagen lång! Så mamman fortfarande tror att hon bara har en unge! Desstuom är de köttätande djur som ändå lever på bambu-gräs..

Nångång i mitt liv ska jag se en levande jättepanda på riktigt, har jag önskat sen länge! Och med den här dokumentären vill jag åka nu!!


Hur kan man inte älska det här lurviga lilla fejset?

Kommentarer
Postat av: Becka & Liza

men gud va sött att panda mamman inte märker skillnaden på tvillingarna :D :D

2012-02-07 @ 13:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0