Idag har det varit darrigt

Redan imorse vaknade jag av att hela sängen skakade. Jordbävning de lux? Nä bara ett flertal grävmaskiner som försökte hacka sig ner till de gamla bensindunkarna vid macken. När ljudet tog en liten paus hör jag dock att det var full rulle nere hos grannen istället. Eftersom risken var överhängande stor att de som arbetade down under, skulle komma upp till mig och hälsa på var det lika bra att trilla ur sängen på en gång. Efter att ha fixat så jag såg ut som folk, tog jag en tjuvtitt i köksfönstret - och mycket riktigt, klockan var inte ens tio över sju men på gruset nedanför stod fyra stora skåpbilar. Hantverkarna var i full gång.
    Idag har det snickrats, bankats, hammrat, dragit och vad fan, för att äntligen (kan säga det igen, ÄNTLIGEN) laga vårt köksvattenrör (avlopp är ett äckligt ord). Vid halv tio plingade det på och vattenförbund uppmanades. Vid halv två kom den yngsta (visste de att det var en ensam tjej hemma?) och började rota runt under diskbänken. Tillsist kom den stora prövningen och allting höll fint! Sicken tur, annars hade jag väl fått lov att ge dem en julklapp också, så många gånger som vi nu träffats. 
    Men nu kan man förhoppningsvis slappna av här hemma igen. Och plugga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0