On the way

Eftersom hösten nu obönhörligen är på väg borde vi inte beveka ödet och tillsammans skvallra med förtjusning om alla kommande hösttecken som vi stöter på? Våren är ju en glädjefull tid då varje lite tecken att den är på landningsbanan kan få hela svenska folket att jubla. Jag vet att hösten inte skapar samma euforiska känsla som våren, men kanske, om vi ändrar inställning så behöver vi inte deppa ihop inför hösten. Skolorna har ju redan börjat så det är kört ändå.

Så här kommer mina exempel på vad man kan leta efter för hösttecken:

�När dimman döljer allt om morgnarna
�När kvällarna blir mörkare och kallare 
�När björkarnas blad börjar ändra färg (björken är alltid först, ändrar alla andra träd färg så är hösten redan här och det är inget hösttecken)
�När jag inte behöver raka benen varje dag (det är något med sommar och hur snabbt ben håret växer^^)
�När man börjar längta efter tända ljus, varm filt och en bra film i soffhörnan
�När fåglarna tystnar mer och mer (de hörs ju typ alltid, men inte lika mkt som de första vårfåglarna)
�När det är Barnens Dag, Nostalgidagarna, Festival Salut och höstmarknader
�När alla tv-serier har säsongstart
�När tv-tablåerna fylls upp med nyare filmer istället för gamla repriser
�När september börjar ta slut (oktober känns ju ändå som en typisk höstmånad medan september är någonstans mitt i)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0