Breaking news

Tydligen, efter att i många år förnekat det, är jag trots allt släkt med Ulf Lundell^^ Fast förstås på långt, långt håll. Men om hans dotter sanna skulle gifta sig med sin sambo, blir jag ju släkt med mikael persbrant! (genom ingifte) Det vore nåt va! Okej nörd-kunskap ;)

Jag är så trött just nu, haft en helvetes dag på jobbet som började med att jag fick lov att kliva upp ur den sköna sängen tjugo över fem.. Sen pågår ett inbördeskrig, och jag sympatiserar med den ena sidan men jobbar på den andra just nu.. Inte så riktigt suveränt kanske.

Men igår åkte vi till en bondgård och kikade på djuren. Det fanns kossor, hästar, getter, grisar, hundar, en katt och ett dussin söta killingar som fick springa fritt på gården. De hoppade upp på alla som var i rätt höjd, vilket man blir när man sitter på huk. Sen försökte de följa med oss tillbaka, jag fick bokstavligen lyfta ut en av dem från busstrappan. Dock så himla söta. Tyvärr tappade vi inte bort en enda av de 29 halvmänniskorna.

Idag gick de större barnen till skogen och hälsade på ekorren Kurre. (Jag fick stanna på gården med småttingarna och skönt var det eftersom solen sken så skönt, och ja inbördeskriget)

Imorgon är det "förskolans dag". Vi ska till lekparken och ha vårrus (spring-tävling look-a-like) och därefter tillbaka och käka lunch med hela huset, det bjuds på grillade hamburgare! Hoppas bara vädret håller sig strålande eftersom alla aktiviteter är ute.
Inte för att vi kommer gå in annars, utan helt enkelt för att det vore skönare^^ Jag käkade ju mellis ute förra veckan när det spöregnade, åskade och blixtrade för fulla muggar! Fick dock gå in efteråt och läsa saga för att lugna småtjejerna. Men ändå, 16 små på 2 stora hade inte varit skoj inne.


Nu ska jag sluta sitta still så jag håller mig vaken. Funderar på att baka nåt chokladigt kanske? :D Eller någon som har nåt annat förslag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0