Sitter i soffan och skriker

Varför är det söndag? Har ingen lust alls med söndag. Men det är iaf sportlovsvecka imon och det kan betyda att jag som fröken-vikarie kanske kan få vara lite mer ledig för en gångs skull :O

Det har iaf varit en lugn helg med massa soff-mys och jag har återhämtat min energi och till och med lyckats köra över förkylningen innan start. *Tar i trä..* Idag har jag varit på Coop, PKs möbler och Mio och hjälpt syrran att leta soffa och micro till kanske "sin" lägenhet. Hon får veta i veckan, men det ser bra ut.

Jag funderar på att kanske isf köpa en inflyttningspresent, men vet inte riktigt vad. Jag var inne ett tag på en vattenkokare, men nu lutar det mer åt en diskborste med diskmedel (A) Vad vill man egentligen ha som man inte tänker på? Har ni några bra tips?

Snart ska det lagas söndagsmiddag, efter det startar söndagen på riktigt med alla förberedelser inför jobbdagen imon. Jag ska vara på det vanliga stället, men bredvid "min" avdelning. Vilket alltid känns lite surt när man hör skratten från andra sidan väggen, samtidigt som ungen framför mig har sitt raseriutbrott, ("duuuumma fröken!"..) Det är helt enkelt sämre stämning på den tråkiga sidan. Men, men, man tar vad man får, speciellt när man har en mamma hemma som klättrar på väggarna.

Nu ska det skrikas lite till tv igen, det är ju Skid-VM och Norge får inte vinna, Sverige ÄR bättre :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0