Eat, Pray, Love

Eftersom jag har haft så mkt soff-tid den senaste veckan, har jag börjat läsa "Livet, kärleken, och meningen med livet"

Jag måste säga att för första gången tycker jag att filmen är bättre än boken. Filmer som baseras på böcker brukar ju oftast inte hålla samma kvalite som böckerna, men här är det annorlunda, för man vill ju se de fina platserna och den goda maten. Annars har jag kommit på att Liz´s (huvudpersonen) relation med sin syster (näms mest bara i boken) påminner så mkt om mig och min syster att det var som att läsa om sig själv, även om de var lite äldre. Men man satt ändå och tänkte: Jaa, men precis så!
Lite intressant fakta.

Det händer inte mycket i mitt liv just nu. Mest jobb, jobb, jobb.. Och när jag inte är bokad så ringer luren och det blir jobb, jobb, jobb.. Fast som tur e har jag inte behövt lämna min bästa förskola, på typ 6 mån :) Jag har sagt det förut, men jag måste säga det igen. Jag trivs där. Det är den enda arbetsplatsen jag haft där jag känner mig som en i gänget och helt hemma. Gick faktiskt och shoppade underkläder med en arbetskompis igår, vilket jag inte brukar göra ofta med okända^^ Så man kan ju säga att vi känner varann. Att jag är minst på stället (ja precis: Av Personalen såklart) är bara kul, och det är faktiskt inte så konstigt att jag trivs. Jag har alltid hängt med och blivit kompis mest med de som är äldre. Visst, kanske inte alltid 50 lr 60-åringarna, de fungerar som extramammor ist xD


Fullt upp idag med så nu lär jag klä på mig och fixa till mig så jag iaf typ liknar en människa. Jag är helt grå i fejan, längtar så till sommar och sol!


Kommentarer
Postat av: Elisa

Trevligt att du trivs =)

2011-02-04 @ 12:52:27
URL: http://fashionandwriting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0