Mina händer är röda och torra efter blåsten därute

Jag kan inte skriva längre. Så fort jag skrivit klart ett inlägg börjar jag fundera på varför jag skriver så och om ens jag själv är intresserad av att läsa det jag skrivit. Man har väl sina dalar och kullar inom alla områden och just nu går andra saker i livet mycket bättre, kanske det innebär att det inte går lika bra här?

Gah jag vet iaf att jag börjar bli hjärntvättad av att jobba så här länge. Jag går runt och mumlar på ramsor eller trallar på barnlåtar och syrran har för tusende gången bett mig dra iväg och börja umgås med lite mer vuxna människor..:O För så är det på jobbet, vi är alla lika, och iaf på min avdelning (vi är lite yngre där) är vi  helt galna när vi blir trötta, då e det inte barnen som står på golvet och dansar, utan vi som har dem som chockad publik och släpper loss till låtar som Bumbibjörnarna, En helt ny världHuvud, axlar, knä och tå eller En makalös manick. Ni ska bara se nästa gång jag e på dansgolvet, vilka snygga moves jag lärt mig!

En sak kan jag klaga på, såsom alla andra på jobbet, politikerna borde skaffa fram mer pengar så det blir färre barn per anställd. Jag blev lämnad själv med 7 barn i tisdags när den ena blev sjuk och gick hem och den andra hade en läkartid. Det gick bra men det var världens kaos ett tag, några slogs, någon ramlade och någon klättrade på bordet.. Självklart erbjöd sig avdelningen bredvid att hjälpa till, men de hade själva fullt upp med 11 st. Om jag hade knackat på den dörren skulle det ha varit som om jag gav upp, och jag ger aldrig upp! ;)
Jag känner iaf mig väldigt hemma på den förskolan nu, vilket jag borde efter ca 6-7 veckor där jag jobbat på alla fyra avdelningar och snart tror jag varit vikarie för alla utom Leffe i köket xD Och det är ju bra eftersom jag har schema ändå till februari, som just nu känns jäääättelångt bort.

Nu lär jag dra iväg, har köpt lite gamla filmer idag som vi tänkte kika på. Bland annat Bridget Jones dagbok, Grease och National tresure ;D Hoppas ni har en härlig lördagskväll!

Tack och hejdå!

Kommentarer
Postat av: Elisa

Spännande att läsa ändå tycker jag :) Jag har alltid svårt att finna något intressant och skriva om i bloggen hehe :) Hehe skulle i alla fall gärna se dina moves på jobbet hehe ;D

2010-10-17 @ 00:21:50
URL: http://fashionandwriting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0