Bored and hungry

Nu är det bara två och en halv timme kvar tills jag ska börja jobba.. Just nu har jag långtråkigt. Har städat nästan hela lägenheten och tagit en promenad till apoteket (hämtat ögonmedicin..) Borde väl sätta igång med lite matlagning men jag e helt tom på ideér. Pasta? Sallad? Macka? Gröt? Ägg?

Jag jobbar till kl 18 ikv, stängning. Det var ingen annan som kunde ställa upp och stanna en halvtimme/timme till när nu en blev sjuk. Eller kunde, jag menar ville, för alla vill ju hem tidigt på fredagar, såklart. Och vad har man då inte en vikarie till? Jag ska bara dit för att stänga, jag kunde komma precis när den sista personalen ska gå, men om man ska boka en vikarie så måste den ha jobb för minst 3 timmar. Så gissa hur många timmar jag jobbar idag? Gaah..
Men, men ska väl se det positivt, tjänar 300 kr idag (före skatt) sen måste man ju dra av mer om jag till exempel tar bussen, men om jag hade varit hemma hade det kanske blivit en shoppingtur eller en lat-dag framför tv:n.. Det är alltså nyttigt att jobba evepeve! Även om det bara är tre timmar..

Dessutom funderar jag på om jag ska cykla, kanske för sista gången. Det är minus 3 ute och det tar cirka en halvtimme att cykla den halva milen, men ändå. Jag har ju två hela dagar att vila upp mig på sen iaf:)




You watch the world exploding every single night
Dancing in the sun a newborn in the light
Say goodbye to gravity and say goodbye to death
Hello to eternity and live for every breath

Kommentarer
Postat av: Elisa

Fin bloggen har blivit :) Du är duktig som jobbar så sent en fredagkväll, borde innebära plus i kanten ;D

2010-10-22 @ 13:38:38
URL: http://fashionandwriting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0