"Jag dansar aldrig nykter någonstans", eller?

Hör ni hört det senaste om alkohol och krogar i vår lilla stad? De har ju redan bestämt att man inte får köpa mer än en drink inne på krogen, alltså bara köpa till sig själv och inte bjuda nån annan som inte står med vid bardisken. Och nu håller de på och överväger om de ska införa blåskontroll innan man går in på krogen. De menar att man får vara salongsberusad men inte ett snäpp över den gränsen. Som dessutom säkert är väldigt svår att sätta promillehalt på eftersom alla människor är olika, olika byggda, olika kön och tål alla olika mycket alkohol beroende på situationen.

Så, man får alltså inte vara full innan man går in på krogen, för då kommer man inte in. Och väl därinne kan man inte bli full, för då blir man utkastad. Missuppfatta mig inte nu, visst är det skönt att veta att de få antal som verkligen är stupfulla, får det svårare att ramla ihop på dansgolvet, när de antagligen inte kommer in. Men grejen varför man dricker (jag har inget emot nykterister eller att vara helnykter på krogen, har jag oxå varit) att alkohol lättar upp stämningen lite. Om alla är nyktra inne på krogen, då kommer dansgolvet nästan garanterat vara tomt..

Iaf så stämde det förra helgen enligt rapporter från två av mina kompisar. De flesta personer behöver bli lite glada för att prata med nya människor. Men så klart inte alla. Så vi får väl se om det här beslutet går igenom eller inte, jag undrar vad krogarna vill? Antingen kommer det in mindre människor eller så köper de som är där mer i baren? Who knows..

Det här ämnet kan man diskutera fram och tillbaka, med för- och nackdelar hela dagen lång. Så jag får väl ta och sluta nu. Men seriöst, måste det kma så himla många konstiga regler för något som ändå fungerade rätt så okej i den här lilla vanligt folktomma hålan, som kommer bli tommare om alla startar med hemmafester ist.

Vår lilla stad i ett nötskal.

Kommentarer
Postat av: Elisa

Ja jag tror nog att om de får in den regeln så blir det nog rätt folktomt på krogarna och man börjar finna andra ställen att festa på, på kanske både gott och ont ;P

2010-10-22 @ 13:40:23
URL: http://fashionandwriting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0