What a wonderful day

Riktigt fint väder idag, vilket är super skönt! Tillhör ni oxå dem som känner att lust och ork kilar ut genom dörren nu när ljuset sakta försvinner om dagarna? Det är liksom mörkt när man går till jobbet på morgonen och mörkt när man tar sig hem. Vissa dagar ser man bara lite ljus genom fönstret. Jag brukar inte ha så mkt problem med det, men verkar som om åldern eller något kommit ikapp mig^^ E nästan konstant jättetrött, speciellt på jobbet, vilket kanske inte är helt okej. Därför har de här tre lediga dagarna varit lika välkommna som en varm gosig filt under en kall snöstorm.

Den bot jag försöker med just nu är att helt enkelt passa på att vara ute så mycket som möjligt medan det är ljust. Till exempel ska jag börja gå ut på en liten promenad under rasten på jobbet har jag tänkt (och lärt mig ifrån min spurtiga kollega) iaf under de dagar vi inte leker utanför dörren. Det betyder att jag kommer få längre raster! Jippie! Detta eftersom jag e säker på att jag kommer gå totalt vilse i det okända bostadsområdet. Fast som tur e åker det titt som tätt förbi en massa brandmän som kanske kan flört.. jag menar hjälpa till ;) 

Nu dröjer det iaf inte länge innan första advent och alla adventsljusstakar kommer fram och lyser upp fönster och man tänder levande ljus för att mysa om kvällarna. Med advent kommer den bästa månaden på året, jag bara älskar december :) Iofs den månad som går snabbast eftersom man har helt fullt upp med jobb, julklappar och massa andra julförberedelser, men det är då jag är i mitt esse ;)

Ps. Jag och syrran tjuvstartade faktiskt december lite i förrgår, genom att kolla tre avsnitt av "Mysteriet på Greveholm" Superb ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0