United, united, united we stand!

"Lite trasiga och knasiga, e vårt trasdocksgäng..!"

Ja det stämmer precis när det gäller jobbet igår. A very very crazy day! Jag var resurs/vikarie (fast ingen var borta,men det fanns timmar över till mig) Iaf så var vi 3 yngsta "fröknar" ensamma med tio barn, och eftersom det är höstlov och ingen verksamhet pågår, hade vi helskoj! Jag somnade nära nog redan på bussen, de andra passade nästan på i soffan på jobbet. Vi hade mysstund, lägga-patiens-på-datorn-stund och sparkade sedan loss på dansgolvet!

Jag vet inte om han påverkades av oss, om det var vårt fel på nåt sätt eller om han oxå var trött, men vår lille blyge, och oftast lessna herre levde upp och blev lika galen:) Speciellt efter att jag gjort en sumo-brottar-frisyr på hans halvlånga hår, han blev helfestlig! Rusade runt skrattandes, satt och sjöng högt och falskt och sprang med huvudet före in i den mjuka väggen^^ De andra knattarna var inte heller helt normala igår, en väldig blandning av tok och skojerier:) Det ingick oxå en dusch för en i personalen, hon blev en aning blöt när hon satt på kranen vid tvättstället och någon glömt att vrida ner den från dusch-mode.. Haha.. Sammantaget en helt perfekt dag på jobbet, om alla dagar skulle vara på det sättet jämt, skulle jag vara riktigt fast långt ner i gropen..

Idag är det fortfarande höstlov och eftersom jag inte var bokad från början så blev jag trots allt ledig idag! Härligt! Dagen ska avnjutas med film, mys och god mat! Kände mig väldigt hängig imorse och helt ur spår, så för att motverka all sorts sjukdom, tog jag en härlig höstpromenad.
Jag kom på hur jag kan berätta vägen på det allra finaste sättet:
Jag började på strandvägen, gick upp och förbi alkishusen, förbi skola, uppför mördarbacken och förbi fotbollsplanen. Förbi huset som alltid e till salu, upp till dårhuset. Uppför helvetesbacken/våldtäcksbacken genom skogen (jag vet inget om det, men skulle det hända här nånstans, så är det ett kandidat ställe, mörkt, ensligt med många gömställen) Ner förbi svampstället, in i tunneln, uppför backen, mot affären, genomi den 100- åriga byn och sen hem. ;)

Tog lite mer än en halvtimme att knata runt, nu blir det käk och film :) (Allt för min syster och You´ve got mail visas på tv)

Tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0