Snortant och snorungar

Ikväll är det dags för ännu ett avsnitt av "Ung och bortskämd". Har ni sett det, på SVT1 kl 20.00? Det är i varje fall ett program som skapat reaktioner, vi pratade om det i fikarummet idag. Just nu tänker jag inte säga mer än: Herregud, har de ingen känsla för att "slå sig fri" och skaffa ett eget liv? Ska föräldrarna göra allt viktigt och svårt? Det är ju inte säkert att dom är tillgängliga hela tiden..

Nej det ämnet kan man egentligen snacka ihjäl sig på, så jag ska inte tråka ut er med självklarheter. Jag har inte planerat att se på det ikväll, kikade lite på det förra eftersom jag (som min kompis Mallou) bara ville se hur de skulle klara av vårt gamla jobb, att jobba på hotell. Gick väl sådär för vissa, fast iofs hatade jag det jobbet oxå.. Nej ikväll blir det att leta efter något roligare, kanske lite Chuck istället ;)

Annars då? Jo tack, livet rusar på som vanligt. Sjukdomarna sprider sig mer och mer på jobbet. Jag har råkat ut för en dunderförkylning, men klarat mig från magsjuka, hög feber och öron/ögoninflammation. Vill ni umgås med mig rekommenderas minst några timmars förvarning, så jag hinner duscha i desinfektionsmedel och en massa handsprit.


Btw, en av ungarna kallade mig tant idag! Men min kollega, som är 6 år äldre, var ingen tant.. Jag får nog förklara hur "tant" definieras för den lilla tjejen imorrn. Men eftersom hon tydligen oxå var en tant (ålder 2 år) så kanske jag ska ta det som en komplimang? ;)


Ching chong och ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0