Baka, baka liten.. PAJ!



Key Lime Pie, en favorit hos många och den är ju så god :) Och himla enkel. I mitt fall hann jag göra hela pajen innan jag insåg att vi inte hade någon limejuice hemma. Det blev citronjuice istället, och det gick lika bra det. Blev en aning surare än normalt, men lika god ändå.

100 g smält margarin
200 g digestivekex (ett halvt paket)
6 äggulor
1 burk (400 g) kondenserad mjölk
1 dl limejuice

Sätt på ugnen.
Mixa smält smör och kexen i en matberedare. Tryck ut blandningen på en form med löstagbar botten. In i ugnen på 150 grader, 10 min.
Separera äggulorna från vitan. Vispa äggulorna krämiga med den kondeserade mjölken. Rör ner limejuicen och häll smeten över den förgräddade botten.
Grädda pajen i ugn, 150 grader, cirka 15 min, tills den har stelnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0