Jag har lärt mig något om väntrum

Okej, för det första är stämmningen självklart stel, alla sitter stilla och stirrar på varann. Och gud förbjude att man måste hosta, då håller man för handen och nästan kväver sig själv, allt för att undvika hela rummets sammanlagda blickar. Pratar man så viskar man och om någons unge skriker upprepade gånger får föräldrarna onda ögat^^ Ungefär så brukar det väl vara? Nu har jag tänkt på en till sak, man får alltid rena naglar efter ett besök! Alla som sitter ensamma och väntar sitter samtidigt och pillar med sina naglar, därför har man tillsist tagit bort all smuts under naglarna när man går därifrån. Härligt omedvetet! Tänk på det nästa gång ni måste sitta och vänta i väntrum i 40 min..

Idag är det en spring-dag. Jag har precis, som ni förstått ovan, varit hos doktorn (ögondoktorn, ögat vill inte läka tillräckligt) Nu ska jag strax iväg till jobbet och efter jobbet ska jag skynda iväg och träffa pappsen. Skallen dunkar redan (p ga trötthet, för mkt sömn lr för många huvudsmällar? ingen aning..) och jag längtar redan nul tills jag kommer hem nångång ikväll och får slänga mig i sängen :)

Nu är klockan halv elva, så nu är det dags för lunch. Tror det får bli pasta med ost- och skinksås, snabbt och enkelt, man vill ju inte vara sen till jobbet. Hoppas det är bra med er, har inte sån stor koll just nu känner jag :/ fullt upp! Men snart är det sommar och då brukar det mesta bli lättare :D

Hejhopp och ha det bra!
Love you

Kommentarer
Postat av: Elisa

hoppas ögat läker snart:) Ja skönt med sommar! :D

2010-05-26 @ 18:45:24
URL: http://sweetelisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0