Girls just wanna have fun!

Ojoj, nu var man hemma igen. Har haft den galnaste och sjukt roligaste helgen/resan på evigheter. Vi gjorde i stort allt man kunde göra, förutom droger eller fyllecell då ;) (Kanske inte slagsmål heller, men iaf jag känner mig lite mörbultad, så nära nog)

Gaah, jag vet inte var jag ska börja. Vi åkte buss till storstan, båt till helsingfors och spårvagn till stan och hotellet. Båten dit var mest full med lugn musik och lugna människor. Det var på hemvägen som festen var igång kvällen lång ;) (söndag) Vi träffade på lite roligt folk och vi sjöng karaoke! (girls just wanna have fun) Becky vågade sig till och med på en finsk sång alldeles själv. Jättebra var du, Repsu :D

På fredagen var vi framme i helsingfors. Vi gick runt på stan i köpcentrum och kikade runt lite överallt. Sen blev det förfest med Martins (och nu beckas) kompis Jaako, bredvid en stor kyrka uppe på en hög kulle, där turisterna strosade runt. Sen stan och till en gayklubb! ;D

Kvällen efter blev det förfest i en park med en kyrka och gravar.. xD Sen iväg till Armas, men senare hänga med boysen till gayklubben DTM igen (Don´t tell mama) Söndagen skulle mest bara bli en lång väntan på båten, men inte då, skönt nog. Vi tog med oss Jaako (eller han toh med oss) och en massa mat till en liten ö, dit man bara kunde åka med båt. Blev grillning på stranden i solskenet :) Sen färja tillbaka och ta sig till båt-inchecningen. Vi kom fram till disken 3 min efter att de stängt, men det gick ändå, fast vi fick springa hela långa glasgången. Precis när vi såg ingången, började två vakter stänga grindarna (!) En minut senare och vi hade varit kvar i staden med det varma solskenet ;) Vi var sist på båten! Damn vad alla stirrade ut oss precis innanför, svetttiga och andfådda som vi var. Haha! 

Vi träffade lite zombies i parken, skämde ut oss på hotellet genom att fråga en massa frågor och få många problem (som att toarullarna tog slut^^) Var ett skitsnyggt hotell, fräscht ocb nybyggt. Även om det mest bara var vår sovplats ;) annars hängde man på stan och shoppade lite. Lyckades köpa ett linne och en tunika och lyckades förstöra mina klackskor genom att nån gång en natt ha av ena klacken. Såg det först morgonen efter xD Aja, det är kul när det är skoj!

Jahapp, nu är det som vanligt när man varit ute och rest. Man äter och dricker (vatten) nästan aldrig tillräckligt. Bara att försöka vänja sig igen då. Jag har bara varit borta i fem dar, men här känns mycket annorlunda. Någon har till exempel haft sönder min stora spegel, men lagat den igen (alltså inte spegelglaset) det har kommit ny mat, nya tavlor och lite omöblering. Detta hjälper inte min förvirrade hjärna. Utsidan är grön även fast alla buskar är borta (?) gash, solen skiner iaf =) 

Idag ska jag iväg och jobba.. Inte sovit en blund men kommer säkert att gå på koffeinkicken lite senare. Det är i alla fall första dagen på typ fyra dar som man inte är bakis.. Känns helt okej faktiskt.


Ojsan nu blev et här väldigt långt, hoppas jag inte tröttat ut er. Bilder kommer upp senare, bara snygga bilder ;D

Tjohejs!

Kommentarer
Postat av: Becka

det var riktigt skojj :D

2010-05-18 @ 15:07:01
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/
Postat av: Elisa

Vad bra n hade roligt! :D

2010-05-18 @ 23:41:17
URL: http://sweetelisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0