Working bad and good

Jo tack! Det har varit en lååång dag. Gick upp vid sju och fick jobb vid halv åtta, sen gick det bara utför. Jag jobbade igår på Natties gata (:D) och fick, inte samma ställe men samma område idag med..

Det började som igår, jag missade bussen. Fast idag lyckades jag bättre - jag glömde mobilen oxå! Sicken tur att jag missade bussen då, så jag hade gott om tid att plocka upp min lille vän. Dagen kan annars sammanfattas i kaos och terror..
Alla på den minsta verkar vara en del av temat. Hittade fyra pöjkar i en vattenpöl där de blötte ner en femte, la snö innanför jackan och stampade på hans mössa (som låg i soptunnan!) Jag har en hel del rivmärken (naglar som satts in i huden med flit), blåmärken (slagits och sparkats, gått emellan bråken) och kännt ett och annat bitande^^  Fast medan vissa av barnen helt saknade respekt och bara skulle få sin vilja fram, så fanns där några gulliga guldkorn. Men det var ändå slit idag, jag och andra vikarien fick i stort släpa in snorungarna, förlåt jag menar barnen (!) in till "hagen" som var det instängslade lek och uteplatsen. Sen blev de snabbt blöta, slängde av sig vantar och mössor i leran, klagade på att det var kallt, satt på sig vantar = stortjöt. Det lugnade ner sig när stackars blöta killen fick gå in och bråkstakarna skildes åt. Men H E R R E G U D vilken dag!

Hela dagen har iaf min hjärna varit som bortkopplad. Pucko hade en del ärenden på stan, som måste fixas idag. Så Pucko satte sig på bussen från jobbet, blöt, trött och kall. Och hoppade inte av förrän hemstationen (?) Gaah det var bara för Pucko att in och byta kläder sen vänta på ny buss. Men Pucko did good, hann med alla saker på ca en kvart och hade för första gången denna vecka tur med buss och hann med och var hemma snart igen. Nu ska jag slänga mig ner i soffan och vänta på att kvällen och sovtiden ska komma. Sleeepy! 

Imorgon blir det arbete på hemmaplan. Behöver inte missa bussar, för jag ska bara gå uppför en backe! :D Detta gillas stort!


Puss och hej, love you all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0