Hallåhejsan!

Nu var det ett tag sen igen, sorry for that. Mycket har hänt. Jag har t ex varit på bio med vella (såg nya Robin Hood, riktigt bra faktiskt) och på rix fm festival med sara (en del bra låtar iaf, tillsammans med skrikande 9- åringar) 

Och på jobbet var det mer action än vanligt igår. En kille och en äldre man stannade tydligen med en bil utanför grinden längst bort och började ta kort på några barn. När ett av barnen frågade vad det gjorde svarade de "stick iväg" och när ett annat barn sa att de skulle hämta fröken så hoppade männen in i sin bil och rivstartade därifrån. Helt sjukt, enligt barnen försökte männen få upp grinden (vi har fått nya grindar som är svåra att få upp, speciellt den som aldrig använts) vad hade hänt om de hade fått upp den? Ville de bara skoja eller något allvarligare? Ingen aning, lite läbbigt var det iaf, snacka om att alla hade hökblickarna på efter bilen och männen. Och barnen förstås, som vanligt. Även om ingen av oss var i det hörnet just då. Personalen ringde iaf polisen och granndagiset lite längre bort. Sen föll det även på min lott att informera varje förälder när de kom för att hämta, speciellt nervöst för de föräldrar vars barn blev med på bild. Verkligheten som man inte vet om kan vara skrämmande ibland :P

Okej, sen kanske det viktigaste nu då, och roligaste :) Jag och syrran sticker på torsdag till Grekland. Till ett 4-stjärnigt lägenhetshotell på Kreta. Vi bestämde oss för att det skulle vara kul att åka någonstans och dagen efter hittade vi en billig sist min som vi fastnade för. Nu ska jag spendera en vecka ensam med syrran utomlands i ett rum, för första gången. Vi får väl hoppas att vi håller sams xD men det går säkert bra.

Igår blev det som sagt rix fm festival och falukalaset. Ikväll blir det lördagsparty, men just nu blir det en trip till glasbanken. Och efter det kanske jag ska lura med min vän mallou till nästa festival, Bruksfestivalen^^ Hahah man blir ju ibland sugen på en kanelbulle och en festis när man är ute och går, och det får man där minsann! Stooora bullar :) Brukar vara en liten tradition att gå en sväng dit, när man var liten var det mest bandvagnen och ponnyridningen som lockade. Nu går man nästan ändå förbi där, så är det fint väder passar det bra att tränga sig fram med småbarnen och sno en bulle. Ballonger finns oxå att få, vanliga eller djurformade^^ jag vill ha en nalle igen :D

Hoppas ni får en underbar lördag!

Kommentarer
Postat av: Elisa

Låter roligt med Grekland:Dkommer nog säkert bli jätteroligt:)

2010-06-06 @ 13:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0