Home little home, here I´m again

Japp, som de flesta av er redan har märkt så är evepeve hemma i sverige igen. Det har varit en UNDERBAR härlig och konstigt lång vecka. I stort har vi bara slaggat i solstol, antingen på stranden vid medelhavet eller vid en av poolerna på hotellet. Det fanns, en, två, tre, fyra, fem.. Om man räknar in barnpoolerna så badade lille eve i alla hotellets 7 (!) pooler ;) har alltså solat (vilket syns bara pyttelite) käkat lite med ändå onyttigheter (vilket däremot säkert syns en del) och annars absolut inte rört sig mer än nödvändigt^^ Och shoppat lite småsaker :)

Kenza var med på samma flygplatser, flyg (platsen snett bakom, hon satt och målade:D), buss, men inte samma hotell. Iaf så läste jag i hennes blogg att hon tyckte dit resan hade så mkt turbulens att hon trodde alla skulle dö. Det sammanfattar den jävla hemska turen, som slutade med att vi studsade ner på marken med ett hjul i taget.

Aja, tyvärr lider mina öron fortfarande lika hemskt av start och landning. De känner för att sprängas och jag blir förvånad varje gång jag märker att det faktiskt inte kommer blod ur öronen. Ironiskt nog lider syrran av samma problem, när alla sitter och snackar och skrattar påväg ner, sitter vi och halvdör^^ förutom en liten pojk som började skrika att det gjorde såå ont, lite hjärtskärande var det nog. I alla fall så klev vi tanter tyst av planet och tränade på vårt dövspråk medan vi väntade på våra väskor xD Vägen hem var värre med flygbuss, flyg, tåg och buss, tillsammans med all väntetid tog hemresan ca 12 timmar, men lite liiite sömn här och där.

Man måste ändå älska grekland <3 Maten och folket (i det flesta fall iaf) är båda helbra och trevliga. Och alltid solgaranti..! Jag har en massa roliga historier från resan, som jag tänker spara till ett bättre tillfälle. Sånt som hur vi t.ex lyckades få nästan lika mkt mat på restauranggolvet som på tallriken, hur vi råkade göra så blomman vissnade eller varför min mp3 övernattade i en stor svit xD 

Var bara borta i 9 dar, men jag har saknat mina tjejer här hemma, nu när många kommer hem till sommaren. Helgen var himla skoj, och jag träffade det flesta som jag velat och många fler :) Alla goa och glada människor! Det är ni det, bara så ni vet! ;D

Det här kommer bli en riktigt toppen sommar! (hoppas jag eller bestämmer jag idag, när huvudvärken har försvunnit..)

Puss och kramar till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0