Damn!

Redan innan jag och syrran åkte till utlandet, hade jag inte brummat på några veckor. Och nu är det så att vår Brum har gått upp i rök, så bokstavligt talat som det någonsin kan bli. Den har alltså inte blivit snodd utan den tycker mer om att gasa ut en ridå av vit rök! Jag kan inte så värst mkt om just bilar, men tydligen så läcker det in olja i turbon och den måste därmed bytas ut, vilket kostar en liten slant. Den söta lilla silvriga saken har lyckats pricka in sitt andra stora fel precis när den äntligen är vår (det förra var tyvärr ac:n^^) Hela lånet är betalt, och den var tänkt att bytas ut. Frågan är väl vad som blir billigast, köpa nytt, laga eller sälja trasigt? ;) Spänningen är olidlig, och fram tills något som helst beslut fattas så blir det att använda apostlahästarna eller trampa på. Kanske ska göra som P&L och renovera min cykel till cykeltaxi stilen? Eller så tar vi ur turbon och gör oss en egen liten flinta-bil :)

Hur som helst så lär det alltså dröja innan jag sitter bakom en ratt igen. Vi får väl hoppas att det är som att cykla, att det sitter i ordentligt sen man lärt sig, och med de lärarna så. I can still hear Åsa in my head!


Btw, ifall ni inte visste det så har jag hittat en biljett till Peace and love :D Fick köpa den för ungefär hälften och den gäller för fredag och lördag. Paaarty!

Och idag jobbade jag på mitt favvodagis, det som man jämför alla andra med. Underbart! Lite förändrat, ny personal, nya saker och nya inredningar, men med en gammal "kollega" som bytt till andra sidan stängslet, som frågade hur det stod till med deras evelina :) Iaf var barnen fortfarande desamma och kom ihåg och hade saknat mig <3 Yeey vad glad jag varit idag!


Hoppas ni har eller har haft en himla härlig dag ni med! Svettig om inte annat...


Kommentarer
Postat av: elisa

Roligt att du skaffat biljett iaf =)

2010-07-02 @ 14:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0