Look-a-like or wanna-be?

Ibland kan man vara så lika. Jag och min syster till exempel. Vi är inte lika till utseendet, förutom samma hårfärg och ett liknande flin i viss mån ;) Men det finns lite andra saker. Jag hade min storasyster som förebild när jag var liten, och antagligen har det påverkat mig till idag. Då ville jag jämt ha samma som henne, nu är det inget någon av oss riktigt eftersträvar, men lite samma smak i kläder, färger eller grejer har vi nog. Läbbigt nog. Som sist. Vi var i olika städer och handlade lite, och kom hem med lika plagg från en affär, lika färg oxå. Fast det berättar kanske mest om hur fattigt utbudet är.. Ändå har jag kompisar som säger att jag börjar likna mer och mer.. Positivt får vi hoppas ;) Hur lika är ni era syskon? Utseendet, sättet, smaken?

En sak är då säker, jag är lätt att övertala, och hon vinner varje gång.

Btw.. OS-guld i herr-stafetten! Yihoo! Det har vi inte fått på evigheter, senaste försöket var när utrycket "gå in i väggen" fick fart, av Jörgen Brink som gjorde just det, och hans långa ensamma ledning tog slut inte långt före mål.. Härligt nu iaf, det går bättre än man gissat i OS 2010.

Ska laga lite mat nu. Det blir Pasta Carbonara-gratäng i ugnen tror jag, eller lite brunch än så länge :) Ingen mikro-mat till folket iaf! Ha det bäst sötisar!

ps. Tågen krånglar, som ni kanske märkt, så vi får se om det blir någon stockholm-tur i helgen. Det vore ju roligare om vi kom fram till storstan och inte fastnade i någon storskog..

Tschüss!

Kommentarer
Postat av: Becka

Fast det vore kul i skogen också :D

2010-02-25 @ 17:19:22
Postat av: Elisa

jo ganska lika smak som syskon har man nog, man blir som man umgås ;)

2010-02-25 @ 20:18:59
URL: http://sweetelisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0