En onsdag i augusti

Onsdag och endast två vardagar kvar på denna vecka. Inte gått så snabbt dock, fast som vanligt kommer man väl tycka det på fredag. Tre veckors jobb har det blivit. Mina förväntningar var ju som ni vet inte precis skyhöga, men allt har gått så mycket över till den positiva sidan att jag faktiskt inte har lust att lämna mina nya kamrater. En har jag träffat vareviga dag, två andra två tredjedelar av tiden och några fler som kommit och gått (däribland polaren Becky som lyste upp hela veckan, riktigt skoj att jobba med dig)

Det har varit en helt galen stämning, fast det är kanske det som blir när man får lön för att läsa dagstidningen, kolla internet, laga mat, dricka kaffe, måla teckningar, göra armband, gå på promenader, måla ansiktsmålningar på barn, sitta och skvallra, käka äppelpaj (!) med inte så mycket mera;) Det är bara det att det där pratet och skvallret har lärt mig en hel del ;D Vi snackar ju bara om djupa saker ni vet^^ Haha men faktiskt så känner vi varann rätt så bra nu, de vet mycket om mig, sånt som kanske inte alla har koll på - även om jag är en babblig person av naturen. Blir det för tyst måste någon säga något, lever jag efter! xD

Aja det har varit skojiga veckor! Jag vet att jag har ett gäng nya kontakter som jag kanske aldrig kommer se igen, men som finns där ändå. Under tiden jag jobbat har jag inte hunnit med så mycket. (Förutom att gå ut och festa båda helgerna!) Men saker håller på och ändras hela tiden här hemma, så jag har på sätt och vis fullt upp. Just nu sitter jag till exempel och skriver på vår nya stationära dator, som jag hjälpt pappa att instrallera allt på;) Sen har jag rensat lite bland alla gamla minnessaker och lever just nu i ett förråd här hemma^^ Ut med det gamla och in med det nya!

Nu ska jag återgå till att laga till kvällsmaten, så vi kan se klart filmen vi såg på innan vi blev för hungriga. Potatisklyftor (egna såklart), ugnsbakad stek, brunsås och stekta morötter står på menyn! Mums :)


Filmen, eller filmerna senare, är förresten Allt för min syster (riktigt fängslande än så länge, men ack så sorlig!) och Sherlock Holmes.


Puss till er mina kära små söta! 

Kommentarer
Postat av: Becka

Det var kul å jobba med dig med! =)

2010-08-06 @ 12:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0