På det femte gäller det

Idag var en allt-planerat-dag, en riktigt toppendag. En ledig dag som skulle varvas med en del nöje och en lite större del vila. (Jag har ju lyckas gått och blivit förkyld på senaste). Men vad vi inte tänkt på var vädret.. Redan kl 04, när jag satt mig upp i sängen och kikade ut genom fönstret så SPÖ-regnade det. Vi hade planerat att ta en tur till Max och luncha, just för att det var så länge sedan. Så vad göra? Jamen självklart hoppar vi på våra bikar och får lite motion ;)

En liten detalj bara, det blev en aning blött! Fötterna gled omkring i gladiatorsandalerna och legginsen klibbade sig hårt om låren. Var helt enkelt PISSBLÖT! Kul Jul, vi droppade en hel del inne på Max oxå, fick vänta lite extra till och med^^ Jag gjorde en egen liten pöl av regnvatten, lägligt placerad precis bredvid kassan^^ Men sen fick vi vår mat, stoppade ner allt i en platspåse så inte papperspåsarna skulle bli blöta och sen var det bara att hoppa upp igen och trampa hem!

Tror ni det hjälpte mot min förkylning? Svårt att säga. Går att jämföra med att stå i duschen, men tyvärr hade jag kläder på mig och vattnet var då inte särskilt varmt :P Men vad gör man, vi var sugna på en varsin hamburgare ju! Men det måste jag bara säga, jag har aldrig i mitt liv kämpat så mycket för att få köpa en! ^^ Jahapp, det var min dag. Det var värt varenda droppe när man tillsist slog sig ner i soffan och käkade, efter en snabb dusch och ett totalt klädbyte. Sen skadade det ju inte att vi såg på "The Notebook" och avslutade vår lunch med en kopp varm choklad, nybakade blåbärsmuffins och lindade filten ännu tätare.

Här jobbas det annars just nu, mer mat ska det bli! Till kvällen bjuds det på Mormors blomkålsgratäng, undebart gott som alla hennes gamla recept :) Jag får se till att lägga upp några här nångång, så de kan sparas och spridas vidare, eller vad tycker ni? =)

Har nu jobbat två dagar, varit ledig idag, och resten av veckan väntar två dagar till.

Host, host!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0