Sick of being sick

Jag hatar att vara sjuk =( men å andra sidan, finns väl ingen som tycker om det heller. Jag var ledig på tisdagen och njöt i fulla drag. Sen mot eftermiddagen sa det pang och jag däckade i soffan med 39,4 graders feber.. (Självklart hade jag kännt mig vissen hela dagen, men trodde det inte var så illa) Onsdagen vaknade jag upp och snurrade runt som virvelvinden hela dan, gick inte ens att stå upp. Dessutom slog en hemsk förkylning till. 

Idag har det känts lite bättre faktiskt, febern som kommit och gått hela veckan har iaf för stunden försvunnit. Huvudet dunkar lite, men i förr går lyckades jag trots sprängande verk ta mig till Posten och hämta mitt rosa kort! :) så jag klarar mig nog nu med. (Jag ska kanske lägga upp en bild på fotot senare ;D)
Om det har var igår så var det nu dags att återvända till vågrätt läge.. Men eftersom idag är idag och inte igår, ska jag istället försöka se lite mänsklig ut och kanske dra med Mallou ut i solen. Jag är blekare än snön och kanske en aning magrare än de stackars vinterfåglarna. Mest på grund av att jag denna vecka har levt på en skål yoghurt till frukost, liiite pasta till lunch en dag, en annan dag ett halvt äpple till lunch, annars bara lite mer yoghurt till kvällsmat. Mina dagar som matvrak var forna glansdagar, men hoppet är det sista som lämnar människan, jag är tillbaka snart jag lovar!

Nee ska jag kunna jobba imon, måste jag vara frisk. Så därför har jag från och med nu friskförklarat mig själv. Visst jag hostar upp mina lungor, nyser 30 gånger i rad, snorar som en hund dreglar, men det är bara småsaker^^ Hehe, ni ser hur trevlig jag är att umgås med för tillfället ;)
Jag är trots allt på riktigt bra humör idag :D Och tiden går fort när man har roligt!

I världen är du bara någon. Men för någon är du hela världen..


Tchüss meine Freunde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0