Livet i en pappersask

Igår och idag har varit riktigt bra dagar! Äntligen hände det jag väntat på, jag fick en ledig liten vardag :D Idag har jag varit ute på en långpromenad, solat, lagat frukost (äggröra och gröt), tvättat och sitter nu ner i soffan med min ansiktsmask som ska bort om några minuter :D En skön dag alltså, även om mina armar och nacke värker sen jobbet i förrgår. "Gunga, gunga, gunga. Mer faaart!!" Nee jag ska inte klaga, har ju fått några lediga dar att läka mina sår på!

Jag har lufsat runt i näst intill träningskläder hela veckan, och inte brytt mig så mycket om det. Det har varit skönt och det är knappast så att man behöver annat på mitt jobb. Men varje dag på bussen är jag omringad av hela gäng av yngre killar och tjejer som ser ut som de precis stigit ur cosmopolitan ;) Absolut inget fel med det, alla har väl på sig vad de tycker är snyggt. (Och de ser ju snygga ut)
Men, (varning för djupare och krångligare saker) egentligen är det hemskt att se hur "skönhetsidealen" idag har blivit så mycket hårdare. Tjuvlyssnar man på bussen får man höra ett och annat. En tjej som, på allvar vill operera sina fötter för att de inte får plats i de senaste skoinköpet (!) Eller en annan som vill fettsuga sina armar för att få dem att se starkare ut. Inte en enda av just det tjej gänget sa något om att börja träna. Några killar längre bak skröt för varann om hur mycket de lyckats träna per vecka, för att se bra ut, inte må bra.

Min poäng med allt detta svammel är en fråga. Hur kan det ha gått så långt att en liten, underbart söt, 5-årig tjej ställer sig framför spegeln och säger att hon aldrig någonsin kan bli snygg för att hon är för tjock?! Hon är inte ens överviktig och jag tror att hon kommer att bli en av skolans populäraste tjejer. Hon är tuff, men vänlig mot alla, har lockigt mörkt hår, världens gul smile och de största och härligaste bruna ögon jag någonsin sett :) Hon är verkligen jättesöt och alla vill vara hennes vän. Vi har väl allla våra tillfällen när vi tycker om resp. hatar vårt utseende, men jag hoppas att allt pepp ska få den lilla söta tjejen att se förbi det ytliga. Men ändå, livet är aldrig lätt va?

Nee nu ska ansiktsmasken av :P får se om det blev någon stor förändring ;) Missförstå mig rätt om allt det här, alla gillar att "göra sig fina" Men när de gäller operationer och svältningar så går det för långt. Men det är ett ämne som det finns många frågor och många rätt och fel, så bäst att sluta medan jag fortfarande kan^^

Ps, vad händer till helgen? :)

Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0