Klant- och knasbollsdagen

Måste bara säga att jag är stolt över att ha överlevt dagen, hittills åtminstone;D omg vilken händelsrik dag xD Började med att jag fick lov att sparka på cykeln tills låset låste upp sig, dåligt tecken borde fattat att jag skulle vänt där^^ Dessutom var bakjulet en aning tomt på luft.. Men aja, här ska inte ges upp, ist mötte jag upp syrran på kuppan. Än så länge, allt väl:) vi gick en snabbrunda men var hungriga så vi käkade på donken. Sen gick allt bara UTFÖR xD hamburgaren var kall, klagade och fick en ny, som hon bakom disken tappade på golvet, så fick ännu en ny;)
Vi undvek en person,men den lyckades vi självklart krocka med runt ett hörn (när vi kollade bakåt för att se var den tog vägen) Pinsamt var bara förnamnet xD Därefter fick jag en parfymsprut i ögat, när vi höll på att lukta oss fram ("här lukta på min vänstra handleden, min högra och sen mitt ögat xD) tårarna rann och jag gapskrattade så mycket att jag trodde jag skulle ramla ihop:)
Sen träffade vi på en riktigt ettrig butiksarbetare, hon måste precis ha gått säljarutbildning xD slet till och med upp dörren när syrran provade en klänning, bara för att se hur den såg ut på ;) hon fick sin vilja fram eftersom den följde med oss i en kasse hem.

I kassan på ica fick vi flyttas runt i tre kassor innan kassabiträdet hittade en kassa med pengar i.. Tillsist fick det vara nog och vi hoppade på cyklarna. Skrattandes hann vi komma tre meter framåt, innan det fastnade en massa blad (med en svans!) i cykelhjulet, så det gick hackigt och fint. Då kom problemet med att hålla sig upprätt på cykeln, inte så lätt när man skrattar så magen viker sig .. Kom säkert fram till stan, syrran bestämde sig då för att köpa en ny lampa. Efter att den lille gubben i affären tillsist, saakta och låångsamt (kunden bredvid skakade av återhållen skratt) fått ner alla delar i påsar så funderade vi på hur vi bäst skulle frakta hem denna Stora Sak. Det blev på cykelkorg och cykelstyre, såg ut som en uteliggare med alla påsar ;) Vi lämnde cyklarna i cykelförrådet, stängde dörren, och då passade den spräckliga katten på att smita in.. fick lov att ta upp nyckeln igen och in i mörkret och jaga ut katten, den envise saken. Han blev rädd varje gång man närmade sig, men där fick han för att ha skrämt livet ur mig de senaste gångerna när jag kommit hem sent och han hoppat ur busken.. Och så äntligen ser man dörren, tappar nycklarna under trappan, rotar fram dem ur leran, låser upp dörren och snubblar på trappstegen, hittar soffan och stannar där. Behöver jag säga att jag har en aning otur idag? ;D

Nu sitter jag här iaf, med ett svidande öga, men annars säker och inomhus. Seriöst funderande på om jag överhuvudtaget ska sätta en fot utanför dörren något mer denna dag ;) det verkar ju lite hopplöst eftersom jag just tagit blodprov på mig själv med nålen (råkade sätta den i armen!?) som jag lagar syrrans vante med xD Så det var nog allt för mig idag.

See you later, alligators! Eve out..


Kommentarer
Postat av: Elisa

hahahaha xD aj då vilken otur du :D Men imorgon har turen vänt ;D

2009-10-13 @ 18:27:57
URL: http://sweetelisen.blogg.se/
Postat av: Elisa

*oturen vänt



hahaha aj då det blev fel xD



Imorgon har du iaf tur så köp en lott ;D haha

2009-10-13 @ 18:29:48
URL: http://sweetelisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0