Work and Fiesta und Fussball

Hallååå! Hur har helgen varit? Jag hoppas att allt är bra med er därute, med mig är det prima liv just nu :)

Idag har jag varit ledig (snorungarna har ju höstlov och drar hem alla sina syskon) och hunnit med en massa som blivit liggande, annars har jag haft fullt upp med jobbet :P Det är fortfarande skoj. I torsdags var jag på ett nytt ställe igen, där de var mest ute hela tiden:P fick leka kull och gunga gungor m.m På fredagen var jag tillbaka i stan igen, fast då var all ordinarie personal sjuk, så jag fick jobba med Jocke och nya vikarien Evelina ;) de andra tyckte att vi gjorde det lätt för oss, med samma namn;D men jag kallas ju oftast för "eve", hon tydligen för "lina", så det blev lite krångligt när jocke varierade mellan att ropa "evelina" eller bara en del av namnet. Krångligt alltså, inte lätt. För ungarna var det lugnt, där blir man kallad "fröken" eller "vikarien" av de stora, de mindre springer bara och kramar en^^ Jag har lärt mig lite tricks för vissa ungar, så det är lite synd att jag kanske aldrig kommer till samma ställe igen..Efter två dagar känner de flesta igen mig, jag vet hur jag ska få lilla gustav att sova nu, hur man får ellen att sluta slåss eller vilken nalle som är melvins xD Jag har hittat några mini-kompisar alltså=D En nackdel med det här jobbet är väl alla snoriga ungar, och att man ofta kan vara ute i timmar och sitta i gräset eller sandlådan. Har nog kanske en liten förkylning på G..

I lördags hämtade sara upp mig på eftermiddagen:) planen var att ta sig till vella och sen se vad som händer. Vi stannade lite hos sara ett tag, åkte till vella och käkade tacos tillsammans med modin. Sen blev det lite spritleverans från skräddisbacken ner till p3 och hagalund ;) sen iväg hem till modin och plocka upp henne och vella, som tagit sig dit. Och så hem till "batteri-jocke", där festen redan var i full gång. Jag var nykter när jag kom dit iaf;D Sen tyckte de tre slipsknutarna att jag såg törstig ut;) Medan de gjorde sig klara för krogen, så drog jag, sara och p3 iväg och köpte lite mat, tog en vända på stan och åkte hem tillsist:) Polisen stod nästan i varje hörn hela kvällen, iaf på tre olika ställen stoppade de bilar. Jag och sara klarade oss förbi, de hade redan fullt upp just då, men vella och linda fick stanna.

Igår lyckades jag nog förbättra min förkylning. Jag och syrran var på brage match. Vi loosade, självklart. Fast matchen var inte viktig, den stora delen av a-laget satt på läktaren och stirrade ist:P men några "kändisar" fick vi se, till någons förtret..^^ det duggade lite och var värre än iskallt, och domaren var riktigt negativ, gav oss hela tiden gula kort, medan bortalaget slapp allt, fast de var värre. Ett stolpskott som missade mål med ett par centimeter, fick hela publiken att skrika till och en tredjedel att gå därifrån. Sömnigt var bara förnamnet de sista minuterna. Aja, kvalmatch för brage nästa helg, vi får väl se hur det går för dom:)

Det är halloween nästa helg. Har ni kommit på vad ni ska klä ut er till än? ;O Nu blev det här inlägget RYSLIGT långt, jag hoppas jag inte tråkar ut er;) har massor av grejs att göra nu, så ni får ha det så bra! Ni har väl kommit ihåg att ställa om klockan förresten? :) man vinner en timme om man fortsätter gå upp som vanligt (a) slipper telefonen ringa för tidigt :P men det funkar bara i början, för inte går man och lägger sig tidigare utan senare ist ;P idag gick jag iaf upp halv åtta ;) Duktiga lilla jag.

puss och kram allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0