"Vilka är du kär i?"

Jobb och jobb och jobb =) jag har jobbat hela veckan, och ska fortsätta veckan ut :) Jag hoppas jag inom en snar framtid kan få en morgon utan att ställa klockan och att få sova längre än 6-7. Men det är trevligt att jobba oxå. Nackdelen är väl att det är långa dagar, men fördelen är att jag är på samma ställe hela veckan, så nu börjar de känna igen mig, skriker mitt namn stup i kvarten och springer fram och kramar en när man kommer på morgonen. Jag har bara två händer och de får aldrig vara ifred, de är bortlovade till minst 4 personer varje rast eller gångpromenad mellan husen ;) Det är synnerligen intressant att höra fem- eller sexåringarnas prat. Till exempel så är frågas det inte "vem är du kär i?" utan "vilka är du kär i?" här kör vi visst på trippel eller mer:P Lille Edvin är kär i alla tjejerna i klassen utom Ebba tydligen^^ Sen är Ellen och Tim riktigt söta tillsammans. Ida kom fram till mig iförrgår och frågade om jag hade någon pojkvän, jag svarade nej, inte ska man börja med att ljuga;) då frågade hon varför jag inte hade någon;) jadu, undrans, en sån kanske man skulle ha? Vad säger ni? Idag hörde jag Ebba fråga ut Tim om han var kär i mig xD nja jag säger nog stopp redan där, ingen 6 åring va?^^ Senare kom Julia fram till mig och frågade om jag var kär i Daniel, antagligen för att vi var de enda vuxna där och han typ är i min ålder ;D Nu vet ni lite om vad som snurrar i 5-6 åringarnas skallar.

Igår limmade två av de små glinen fast lim på hela den stol som jag lämnade för fem minuter. Det var iaf papperslim, så jag fastnade inte så lätt ;) haha, tack för den, allt för att jag skulle sitta kvar hos dem. Annars går det finfint, det är ett fritids, men jag hjälper till med klass 1b hela dagen :P så det blir lite skola och mycket lek. Personalen litar blint på mig verkar det som iaf, allra första dagen på det nya stället och de ger mig en nyckel, jag ska stänga placet;) säger som daniel "tufft första dagen". Imorgon ska jag istället öppna stället, larma av, tända lampor, ställa upp dörrar och laga frukost till 20 ungar. Jadu..vi får se hur det går ;) jag fick ett mobilnummer ifall jag min klant råkar sätta igång larmet (a) wish me luck! Jag börjar 6.30 så jag måste ta 05.45 bussen..:O Nu ska jag iväg och ta en varm dusch, sen blir det att sova tidigt. Bye! puss


Kommentarer
Postat av: Elisa

Oj låter tufft =) Men gulligt =) Och sen lär ju pengarna rulla :D Det är ju bra :D Blir många julklappar för dig iår :D

2009-11-04 @ 22:25:42
URL: http://sweetelisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0