Hyr en pensionär

Vaknade imorse (gick upp i gryningen) och ruggade tillbaks när mitt fejs kom in i badrummets strålkastarljus, likblek och stora mörka påsar under ögonen. Lovely. Man kan alltid lita på att man ser helt perfekt ut när man vaknar.

I lördags blev det ikea med familjen. Mysigt, det inköptes doftljus och en liten fåtölj för mig :) Jag har varit så trött på sista tiden, kanske dags att börja knapra lite rosenrot så här i vintermörkret. En halvtimme åkandes i buss eller bil är det som behövs för en snarkande eve (fast jag snarkar ju aldrig). Kvällen spenderades därefter med att bygga ihop det från början platta paketet till något som går att sitta i ;) Gick galant måste jag säga, trots lite behövd hjälp. Sen film och popcorn och sammantaget en lugn, men underbar lördag ;)

Veckan, eller veckorna har sprungit förbi, i helgen är det första advent och i förrgår var det en månad kvar till julafton. Jag har varit lite off den senaste tiden, orkeslös xD men men, alla har vi våra svackor och trubbel xD Jobba har jag också gjort en massa :P nya ställen hela veckan, bland annat i natalies lilla område. Min kollega för den dagen frågade om jag hade ett starkt psyke och varnade mig för att ungarna var hemska mest hela tiden och sa redan innan till mig att inte bry mig. Riktigt så illa som hon målade upp det blev det inte den här gången, fast nog var de lite dryga och visade ingen respekt alls mot den kvinnliga personalen. Blev kallad en massa saker och fick pingisbollar i skallen, men innan vi gick dit så träffade jag på några småtjejer, vi hoppade hopprep. Den ena tyckte jag borde stänga munnen mer, för det såg snyggare ut och den andra sprang plötsligt fram och sa att jag såg fin ut^^ haha vissa är då för gulliga ändå:) och det så kallade "bråkstakarna" ville ha med mig att spela pingis för de var en för lite ( annars antagligen för att se någon förlora xD) Igår var det en lång dag, 1-3 åringar. Söta och gulliga som få. Idag var det en bråkig grupp 4-5 åringar. Variation förnöjer, eller vad är det man brukar säga? ;)

Nästa helg kommer tomten till syrrans jobb :) jodå alla barn, det är sant. Men chefen gav dem i uppdrag att hitta tomten någonstans på stan, i princip första "gubben" de såg skulle kontaktas. Nu slapp de göra detta eftersom chefen själv kom på en lösning. Hyr en pensionär.net^^ haha så bra att pensionärerna har något för sig oxå, man kan hyra de till vad man vill, att måla om staketet till exempel ;D Tål att tänkas på:)

Nu lär jag springa iväg och hämta pizzan :) Idag fick jag förresten mitt lönespec. Så imorgon ska det nog letas lite julklappar, för då kommer lönen! <3

Ha det bäst snorungar! Puss och kram <3

Kommentarer
Postat av: Elisa

Åh vad roligt med ikea då =) och lön :D hehe Nu kan det bli mkt julklappar till alla förstår jag haha ;D

2009-11-27 @ 10:39:14
URL: http://sweetelisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0