Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv

Sista dagen på fritids har gått förbi. Jag kan säga att jag kommer att sakna ungarna i 1b som man vant sig med att träffa, även om jag inte ens sista dagen kunde skilja på varken ellen s, ellen b, ebba e eller ebba h :S ;) något på E helt enkelt. Det snöade så snön stannade på marken i torsdag, vilket antaglien ingen lyckats missa. Jubelskriken och glädjetjuten gick iaf inte att undvika på jobbet, och jag vet inte hur de lyckades men visst stod där en snögubbe och en liten "borg" med 6 stora snöbollar när dagen var slut. Viljan övervägde det omöjliga, eller så kanske de fuskade med att ha fotbollar med snö på? För jag kutade runt större delen av dagen letandes efter en specifik boll. Och kan ni gissa vad jag gjorde när snöstormen var som värst? Jag spelade KUBB självklart! De stod och hackade ner kubbpinnarna på grusplanen, var lte fryst men det gick. Sen satte vi igång och spelade, två mot två. Jag hann inte spela något hemma i somras så klart man är med! var bara lite kallt åt händerna och siktet var inte så bra när man fick snö i ögonen ;) 
Justja frukosten och öppningen av stället, gick förresten galant! de bara rasade in barn, men vi blev efter en stund två som jobbade, och min gröt blev helt prima;) När klockan i slutet av dagen började närma sin min slut-tid så märkte jag att jag inte hade någon lust att gå hem. En underbar härlig dag:) Men man kan ju inte stanna för evigt, så jag lämnade daniel ensam med ca 8 lugna fina barn (de byggde koja under soffan, och tre var försvunna) och sprang till bussen. Åkte hem, bytte väska och kläder och satte mig på nästa buss för att möta upp vella och sen även natta =D Mycket trevligt möte och snack om många viktiga saker ;D

I fredags gick inget som jag planerat dagen före. Visst lyckades jag leta rätt på arbetet ungarna skulle göra, stoppa lite näsblod och hitta alla vantar, men ändå var de riktigt stökiga, kanske kände de oxå av att det var fredag. Glädjen från snöfallet dagen efter var iaf i två av fallen, helt som bortsblåst. Man kan säga så här oxå, den bråkigaste lille killen i klassen hade gått och blivit kär, därför var hans plats som bråkstake ledig med två utmanare. Jag blev lite hes igen, och en massa tjafs startade på rasten så som bitningar och t.om stryptag. Jag gick emellan ett till kill-slagsmål då, nattie^^ i miniformat då iaf, men det har annars inte blivit en vana;D
Sen blev det "klassens timme" och alla var underbara igen, fick se en hel del uppträdanden, berättande och visningar av exotiska saker. Klassen nye "bråkstake" blev sjuk och fick sitta och vänta på att mamma skulle komma, medan jag läste "Askungen" för honom, hans favoritbok tydligen;) där ser man. När barnen sedan trippade av en efter en, fick man dunderkramar för att jag inte skulle komma tillbaka. Gulligt. Det var bara att ta sitt pick och pack som jag lyckats sprida ut, säga hejdå till daniel och eva och lämna papper hos rektorn. Väl hemma fortsatte dagen att gå åt fel håll :P Meningen var att jag skulle ut och träffa folk, men jag fann mig själv liggandes orkelös i soffan med feber.. Istället såg jag på "Patrick 1,5", käkade pizza och sov bort större delen av kvällen. Nya chanser nästa vecka;) Puss & kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0