Djävulen och trollet

Händelserik kväll/natt. Det var fest igår, min kväll startade med att åka hem till vella och hjälpa henne lite med hår och smink. Patricia och Sara joinade oss efter en stund och vi tog oss till förfest. Det var inte så mycket drag i den festen som vi hoppats på, så vi tog en tidigare buss ner till stan och käkade. Sen var vi en aning utan förfest så vi drog runt lite på stan i modern ungdomsstil^^ Jag och vella, aka djävulen och häxan, fick både ros och ris av stans folk. Blev kallade "kärringar" och "snyggingar", take your pick, liksom;)

Patricia och Sara drog in på krogen och en kvart efter stod jag i kön utanför jag med. Jag träffade på en gammal, gammal klasskompis och sen dök Anna (vampyren) upp. Det var mycket folk där inne, en del "normala" och en del läbbiga;D Jag träffade lilla elin och erika, och när anna drog hem så hittade jag på ann (trollet) Vi stod precis och pratade, kanske om dj:n som spelade tre låtar i varann(?) alltid ska de remixa ihop.. Iaf så kände jag att någon knuffade till mig och vände mig om, då låg en kille på golvet och ann sprang fram. Vi gjorde dagens (nattens) goda gärning, gick emellan en misshandel med två killar mot en. Den slagne var en bekant till ann och de andra var två okända. Jag kan inte säga att jag såg misshandeln, jag stod med ryggen åt, det enda jag såg var en arm med ett glas som lyftes, men hallå, vi var på krogen inte så ovanligt. Men det glaset gick inte till munnen utan slogs ner två gånger mot den andra killen. Det är konstigt det där, vi stod bland rätt mycket folk, men det var bara vi två tjejer som ingrep och gick emellan. Den ena killen var en näslängd ifrån anns ansikte när jag ställde mig emellan, de gapade och skrek, men försvann när vi skickade efter en vakt.

Vi stannade hos killen som blivit slagen, eftersom de andra fanns kvar på krogen, han ville göra en polisanmälan, och ann fick följa med vakten och peka ut de andra två. Eftersom polisen inte hade tid att göra något, gick de andra två bara ut. Han kände sig inte så säker att ensam gå hem, lite shaky, så vi följde med honom ut, på var sin sida om han, för ann sa att jag såg ut som en ängel så mig skulle ingen slå^^ ironiskt nog hade jag djävulshornen på;)

Trots bråket och misshandeln så var kvällen riktigt nice =D Idag är det den första november och halloween är alltså över för i år igen. Justja, foton kommer när jag hittat de,min kamera var lite lost hela helgen. Jag hoppas att ni hade det skoj och att ingen hemsk varelse skrämt livet ur er ;) Nu ska jag iväg och prata med någon som är lite purken, tydligen är det en stor miss med att ringa klockan två på natten för att man lovat, men helt rätt att fylleringa vid halv fyra;P Ciao!

Kommentarer
Postat av: Natalie

Att Halloween aldrig är en lugn kväll alltså. Helt otroligt! Men Eve, du vet att man inte ska lägga sig i bråk och speciellt inte mellan killar. Då kan det gå illa för dig också! Men tur att det slutade bra den här gången. Killar är ju galna! Puss

2009-11-03 @ 17:16:20
URL: http://rockpointnattie.blogg.se/
Postat av: Liza

bra gjort =)

2009-11-03 @ 23:17:45
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0