Vintertid

Vilket underbart väder det är ute! Snön kom ju äntligen, i stora drivor dessutom och solen lyser så den bländar. Min enda lilla önskning just nu är att det kunde vara liite varmare. Bara lite, så det kan bli lite mer tö. Inte så mycket att vi ser slask eller liknande, bara så att man kan göra snögubbar med småbarnen. Det vore kul:)

Så annars, om fem dagar är det julafton, snön ligger vit ute, advetsljusstakar lyser fint i varje fönster och var man än går hör man jullåtar. Med andra ord borde julstämningen vara på topp. Så vad är felet med mig? De senaste dagarna har en låt snurrat som besatt i min skalle, och det är inte "Last christmas" eller "White christmas", utan "Idas sommarvisa"?? hmm..

Jag antar att man alltid vill ha det man inte kan få, eller vad tror ni? ;) men jag längtar till jul. Doften av julmat, Kalle anka och Svensson svensson på tv, julgran som glimmar och de andras förvånande och glada miner när de öppnar sina klappar ;) allt det och mycket till ser man fram emot.

Däremot kan vi skippa trängseln och de långa köerna i varje butik. Nu är tiden då Alla är ute och handlar, Alla tider på dygnet. Jag har just kommit hem från en butik som var rena krigszonen^^ Nej det är därför man ska bli klar med det man vill köpa eller ha, veckor före de sista dagarna.

Nu vill jag önska er en trevlig dag och en härlig lördagskväll. Kom ihåg: går ni ut i snön, se till att inte stanna där för länge! Här visar utetempen -17,3 grader :P Hoppas ni lyckas bättre än mig och slipper sitta med halsont och rinnande näsa!

Skratta och le nu! Puss & kram sötisar!


Kubbspel i den förra riktiga snöstormen^^ Det syns inte, men det snöar för fullt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0