It's impossible to turn back time

Ibland känns det bara som om botten har försvunnit och alla hänger med fötterna i luften. Men det som är bra att veta då, är att är du redan på botten, så kan det bara gå uppåt igen (: jag är positiv nu och för alltid, ni vet ;)

Sådär har det i vilket fall inte känts idag. Jag har shoppat lite julklappar och några födelsedagspresenter. December brukar oftast vara den stressigaste tiden på året, och samma i år med. Jag vet inte riktigt varför, men tiden bara försvinner och de finns en massa saker att göra. Idag kom jag på mig själv med att sitta och skriva en "att-göra-lista" och där högst upp det stod det "gör en att-göra-lista" xD Haha en aning förvirrande.

Var det någon som såg på "Mamma till en mördare" igår på tv 4? Det handlade om borlängemordet vid donken för två år sedan. Det var lite konstigt att se på, man tyckte inte att "mördaren" visade den ånger som han borde ha gjort. Visst han sa att han ångrade att han hade haft kniven med sig, men det kändes svårt att tro på honom, när man såg hur uttryckslöst ansiktet var. Jag vet inte, kanske menade han det eller kanske inte. Jag kommer ihåg när det hände. Bara några veckor tidigare såg jag honom på krogen och han kom fram och dansande med mig och min kompis (kommer för tillfället inte ihåg vilken kompis det var) Men han utstrålade något som gjorde att man liksom backade en aning:P Han hade tydligen haft problem större delen av livet innan, med droger, alkohol och "tjafs" (bråk). Han är kusin till syrrans gamla klasskompis, en familj som oxå haft problem med droger, alkohol och fängelse. Man kan ju undra lite försiktigt om hela släkten går i samma led.

I programmet åkte hans mamma och besökte honom och berättade att hennes son inte var en mördare (?), att han var hur snäll som helst. Men han har faktiskt mördat en person (oxå en kille som många vet vem det är, en prästson), och dens familj (som kanske satt och kollade på programmet) har ingen möjlighet att någonsin hälsa på eller träffa sin son igen.. Å andra sidan ska man komma ihåg att det bara visades den ena av två sidor. 
Det är hemskt det där, och krångligt. Liv kan förloras eller förändras på bara några minuter. Jag är en människa som aldrig dömer folk helt från utseendet eller från första stund, (till skillnad från andra i familjen), ibland har man rätt och ibland går det fel. Men jag tycker att varje människa är värd en chans och att man faktiskt ska ta det lugnt med att döma, vem vet den personen kanske överraskar dig positivt :)

Ha det bra och ta hand om er därute! Låt ingen skrämma eller trycka ner er:) Love you all!<3

Justja här är en liten bild på kaffemuggarna som nu ska slås in till julpaket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0