The start of December

Aaah lördag, härligt värre. Man tänker så mycket på vad man kan skriva på bloggen, när olika saker händer. Men sen när tiden är inne och man sitter här så känns skallen mer tom än vanligt;) Nåt kan vi nog knappra ihop.

Klart är iaf att jag har jobbat i veckan, big surprise! Men det har varit trevligt, hur ofta kan man säga det om ett extrajobb? Jag har kommit på att tiderna sen man själv gick på dagis/lekis är riktigt föråldrade;) tiden går framåt, världen förändras, naturligt så klart. Till exempel: Oliver kom fram till mig och frågade om jag visste var han badat igår, jag drog till med gissningar såsom i handfatet, tvättmaskinen eller toalettstolen. (jag är van med tråkiga svar) Men inte då, självklart badade du i kompisens utepool, upplyst på kvällen och uppvärmd till mänsklig badtemperatur. Liksom hur många hade en pool hemma på "vår" tid? ;D nu är det minst 8-9 småungar i den gruppen, av 22. En annan likadan sak var vår gruppdiskussion om vilka djur man träffat. Där hade man någon som hade träffat en snok (klappat). haft en orm runt halsen eller sett en stor ödla, inte så himla ovanligt kan tyckas. Men sen så, då får vi höra om en som har klappat en stor levande krokodil (?) Fantasi har de alltid, men vissa kort bevis oxå ;) De frågar mig vad jag vill bli när jag blir stor^^Stort tack att de tyckte jag var liten och inte lastgammal xD

Det finns så mycket att säga om de små trollen, bitvis dryga med dock oftast söta och intressanta, men jag ska inte tråka ut er mer än nödvändigt.

Jag köpte en massa julklappar igår, skönt att bli av med typ två personer. Sen blir det ju lite dubbelt eftersom syrran, den tönten fyller inom en snar framtid. Fortfarande mycket att göra, men kul är det iaf :) men vad tusan ska man ge till någon som fyller 23 år? (tror jag det blir nu:S) Det tåls att tänkas på.

Jag var på bio med sara i veckan oxå. Nu har jag sett alla millenium-filmerna, för att vara svenska filmer så var det riktigt bra :) men jag kan ju rekommendera att se det med någon, finns en hel del scener som man kanske inte vill t.ex äta till x)

Nu är det alldeles för långt igen, så nu ska fingrarna vila. Vi har förresten fått hem våra kaffekoppar som vi beställde för ett tag sen till mamma och pappa. Jättefina är de, jag ska se till och ta ett kort så ni får se, innan vi hittar kartonger och slår in dom :) ha det bäst allihop! puss & kram <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0