One look back

Hallo everybody :)

Idag var det fint väder, blå himmel och sol, men attans vad det var kallt! var tydligen 3 grader imorse.. de är konstigt vad snabbt hösten kommer utan att man tänker på det.

Ikväll ska vi ut ännu en helg=) och idag öppnar bolanche igen, jag har hört att det är mkt folk som ska till stan:P men vi får se vad vi hamnar nånstans, i denna stad eller nån annan;) det dröjer ju ändå några år till innan man absolut kan komma in på bolanche, visst kan man väl försöka men säkert är vi fortfarande för små ;D och dom "stora" där inne är kanske inte så sugna på att gå in på det ställen som vi kommer in på :P bolanche har iaf 80-tals tema ikv, haha va kul det skulle ha varit :D Men man får väl vara glad att man fortfarande har några åldersgränser kvar;) tänk för bara några månader sen kunde jag inte handla på systemet, och två år sen var jag inte ens arton och kom överhuvudtaget inte in på krogen :P om några år kommer väl de sista gränserna passeras och då har man inget att se fram emot på samma sätt längre xD så njut medan det varar! ;D kommer ni ihåg när ni inte fick komma in på krogen t.ex? hur man undrade hur kul det skulle vara :) nu har man gått i typ 2-3 år och varje gång man möter någon som är för liten, så undrar man varför dom är så otåliga att bli äldre xD
Jag jobbade med en tjej för ett tag sen, hon hade just fyllt 17 år, hon berättade att hon och hennes kompisar brukade festa på hemma-fester och sen gå ner till stan och hänga utanför krogarna.. hon längtade tills hon kunde komma in för alla sa att det var så himla skoj där inne;)

hehe som ni märker så är jag lite nostalgisk idag =D jag såg nyss på ett videoband med en inspelning från en "sikta mot stjärnorna" tävling på skolan, när jag gick typ i trean, fyran eller liknande :) jag kommer exakt ihåg hur det kändes att sitta och kolla, det var en storslagen tävling xD jag var inte med, gud nej, men några i min klass ställde upp med markoolios låt "vi drar till fjällen" ;) samma låt hade även några äldre elever som man såg upp till så mina klasskompisar hamnade lite i skymundan kanske ;D dom som vann gick i sexan, samma årskurs som arrangerade allt (man undrar ;D) men röstningen gick till så att alla i publiken fick räcka upp händerna när favoriten lästes upp, min syrra satt i juryn, som räknade ;)  nee nu ska jag sluta babbla om för i tiden, men kanske mallou och becky kommer ihåg? det borde ni göra, det var en stor grej då ;)

Det här var den vinnade låten xD kom ihåg att man var liten, knappt kunde nån engelska alls och det var den snabbaste låten och dom gjorde ett rolig framträdande med apor (A) och så fattade man ju att de sjöng om tarzan haha;D

 


Like sand through an hourglass so are the days of our lives

Kommentarer
Postat av: Natalie

Neej, gud bevare mig. Jag längtar inte tillbaka till då man inte kom in på krogen. Tänk dig alla andra kommer in, så står man där och inte kommer in och vill va med alla de andra. Fy fan. Hatar åldersgränser!

2009-08-15 @ 16:39:12
URL: http://rockpointnattie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0